fredag 26 november 2010

jag vill inte dö, jag vill bara inte leva

Ibland ter sig världen alldeles för kall och mörk.
Jag lever i en verklighet som jag inte vill ska existera.

En verklighet där varje dag är en kamp.
En verklighet där varje litet andetag bränner.
En verklighet där allt är svart eller vitt.
En verklighet där ingen gråzon tycks finnas.
En verklighet där tankarna och känslorna alltid är dubbla.
En verklighet där ångestattacker hör till vardagen.
En verklighet där inget längre tycks spela någon roll.
En verklighet där jag inte vill leva.

Jag har tappat motivationen, tappat motivationen och tappat hoppet.
Ytterliggare en del av min färg faller av mig för att sluta sig till skuggan.
Vad hände?
Önskar att jag kunde förstå varför. Min själ skriker! Djävulen inom mig rycker i mina sköra trådar.
Livet miste just ännu en del av sin färg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar