fredag 11 december 2009

Förvirrad

Ibland blir allting väldigt väldigt fel. Saker man trodde skulle bli på ett visst sätt ändras på några futtiga sekunder. Sekunder som påverkar ens sinne mer än vad som är hälsosamt. Något man förväntade sig komma tackar helt plötsligt för sig, vänder sig om och går sin väg. In kommer ersättaren som är raka motsatsen till vad man faktiskt hade hoppats på.
De senaste dagarna har varit värre än Balder på Liseberg. Upp och ner, hit och dit utan att jag egentligen har hunnit stanna upp och känna efter. Eller är det kanske precis det som jag har gjort? Stannat upp och kännt efter?! Resultatet skrämmer mig i vilket fall som helst och påminner mig än en gång om alldeles för många jobbiga saker. Minnen men även saker som jag måste ta tag i. Händelser och situationer som man vet är svåra att hantera. I vanlig Svensson-mun kallas de oftast för "Imorgon"saker. De där jobbiga grejerna som man vet att man någon gång måste möta, måste fixa men som man ändå drar sig för att göra. Enklast är att skjuta lite på de, kanske kanske försvinner de bort isåfall? Tss, Vem försöker man att lura?
Står inför några val. Små val för mänskligheten. Inte ens en liten flugskit men ENORMA beslut för mig. Velandet, oron, ångesten etsar sig fast i huvudet och är omöjligt att separera ifrån mina tankar. En filmkväll med närmaste vännen, spelkväll med brudarna, dans och vin är bara tillfälliga lösningar på besluten. Jag lyckas skjuta upp de lite till. Detsamma gäller för denna kvällen. Snart öppnas vinflaskan och jag försvinner bort ifrån problemen för ett par timmar in i den glada dimman. För att sedan vakna imorgon och inse att jag inte alltid kommer att kunna skjuta upp mina beslut.
Imorgon..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar